Je důležité posilovat svaly, abyste hubli? ANO!

publikováno: 31. 7. 2015

Zvýšení podílu svalové hmoty Vám pomůže se schopností spalovat tuky a být klíčem k dlouhodobému a postupnému (zdravému) hubnutí. Existují stále nové a nové důkazy o tom, že je velmi přínosné zařadit do svého tréninkového programu také silová cvičení. Přínosy posilovaní svalů jdou napříč celým zdravotním spektrem a mnozí odborníci věří, že hraje zásadní roli v tzv. zdravém hubnutí.

Miriam Nelson, autorka knihy „Strong Women Stay Slim“ a zároveň výzkumnice ze Tufts University ve Spojených státech během svého mnohaletého bádání zjistila, že ženy které spojily „rozumnou“ dietu s posilováním svalů ztratily o 44% tuků více než ženy, které držely jen dietu. Podle Miriam vědci zjistili také něco daleko znepokojivějšího: pokud drží ženy dietu, tak minimálně 25 až 30% procent hmotnosti, kterou ztratí, netvoří tuk, ale voda, svaly, kosti a další tkáně. Silový trénink nám tedy pomůže hubnout na tucích a zachovat ostatní důležité tkáně!

EMS cvičení pro účinné hubnutí

POSILUJTE!

Sportovní fyziolog Trent Malcom říká: „lidé na nízkokalorické dietě zpomalují svůj metabolismus a jejich svalová hmota ubývá". Hubnutí na těchto dietách může také zapříčinit povolování kůže, protože jí nedrží svaly. Se silovým cvičením typu EMS spolu s racionální výživou zaznamenáte změnu už po šesti týdnech, začnou se rýsovat svaly, budete mít více energie, síly a hlavně začnete spalovat tuky.

Podle Trenta je metabolismus determinován množstvím svalové hmoty. 1kg svalové hmoty za den spálí 627 až 1465 kj, zatím co 1kg tuků pouze 20 až 40 kj. Dává tedy docela smysl snažit se svalovou hmotu nejen chránit, ale hlavně její poměr také zvyšovat.

Po dvacátém roce se naše svalová hmota začne vytrácet a za každých 10 let jí přirozeně ztratíme 2,2 až 3,3 kg pokud ji neaktivujeme pravidelným cvičením. Bez svalové hmoty může být kůže na našem těle povislá a linie méně definované. Není potřeba, aby Vám narostly velké a viditelné svaly. Už tak málo, jako 1,4 kg svalové hmoty zvýší bazální (klidový) metabolismus až o 7%. Ať už chcete svalovou hmotu ochránit nebo vybudovat, tak je potřeba cvičit chytře. Posilovaní lokálních partií není efektivní. Je potřeba posilovat více svalových skupin najednou s vysokou intenzitou – právě to Vám nabízí EMS trénink.

A JAKÉ VÁM AKTIVACE SVALŮ PŘINÁŠÍ BENEFITY?

Během EMS tréninku spalujete obrovské množství kalorií (až 1200 cal za 20 min.) a Váš organismus pokračuje ve spalování po dalších až 39 hodin. Posílení svalů pomoci EMS vám zvýší bazální metabolismus, sníží riziko nejrůznějších zranění, vyrovná svalové dysbalance, eliminuje bolesti zad a vytvaruje postavu. V neposlední řadě má cvičení vliv na duševní zdraví, ne nadarmo se říká „ve zdravém těle zdravý duch“!

komentáře (0)

Pošlete svůj komentář

Stáhněte si aplikaci zdarma
QR kód mobilní aplikace Bodytec na Apple iTunes
QR kód mobilní aplikace Bodytec na Googleplay